Friday, August 05, 2011

Sudah genap setahun aku tidak melakukan latihan kardiovaskular gara-gara Belaga Rainforest Marathon tahun lepas. Ligamen lutut kiri masih belum mencapai standard untuk larian, namun untuk berjalan tidak menjadi hal yang besar kepada kedua-dua ligamen lutut aku. Berat badan sudah mencapai 68 kg berbanding setahun dahulu paling tinggi cuma 65 kg, aku berharap Ramadhan ini dapat mengurangkan sedikit jumlahnya walaupun aku tahu ia hampir-hampir mustahil bagi aku.

Selama beberapa minggu ini semua guru-guru di seluruh Malaysia sibuk dengan kursus untuk kurikulum baru yang kelihatan lebih dinamik dan komprehensif dan sesuai dengan peredaran masa. Ia sesuatu yang harus dilakukan jika mahukan murid-murid yang berdaya saing. Akupun baru sahaja berkursus Bahasa Melayu minggu lepas berkursus lagi pada 2 minggu akan datang untuk subjek Pendidikan Kesihatan. Itulah kelebihan untuk guru-guru SKM (sekolah kurang murid), kami menerima input (kursus) terus daripada pihak PPD tanpa perlu menunggu guru berkursus pulang untuk memberikan in house training.

Sekolah menerima kedatangan pentadbir yang baru, lain benar rasanya kerana amanah (warden) yang terbeban di bahu selama ini sudah banyak berkurangan kerana ia diagih-agihkan kepada yang lain. Aku lebih dapat menumpukan kepada core business aku iaitu mengajar akademik dan sukan seperti dahulu.

2 comments:

cryclown said...

HEHEHE..selamat berpuasa..

aku rasa cam nak g stong..cmne yerk?

Maswafi Abd Samat said...

kena naik keretapi kalau x silap aku.