Saturday, July 10, 2010

Malam hingga pagi yang sangat sejuk seperti di puncak Korbu ataupun gunung yang mempunyai ketinggian 6000 kaki membuatkan aku tidak mahu bangun dari tidur melainkan memeluk bantal dan menarik selimut. Ironiknya pada pukul 7.30 pagi, matahari yang menyinar sudah terasa terik menyilaukan mata apatah lagi jika terpaksa menghadapnya selama 50 kali semasa melakukan latihan kardiovaskular 10 ribu meter. Ini yang membuatkan kadang-kadang aku lebih selesa melakukan latihan pada sebelah petang kerana keadaan sudah agak gelap pada jam 6.00 petang dan urat retina mata kiri aku yang sedikit rosak dapat menahan silau yang agak kurang.

-

Keadaan agak kelam kabut kerana berhadapan dengan catuan elektrik selama 10 jam, banyak kerja-kerja tergendala seperti pentadbiran dan hiburan. Semalam urusan melakukan kemaskini maklumat di laman web Kementerian Pelajaran Malaysia hampir gagal kerana masalah catuan elektrik dan sistem Vsat satelit yang sangat perlahan. Kadang-kadang sukar untuk aku memilih jawatan apa yang ada di sekolah kerana semua jawatan (sesuai untuk sekolah besar) dilambakkan kepada guru yang sangat sedikit. Hinggakan jawatan Guru Teknologi Komunikasi Maklumat (ICT) di berikan kepada aku yang memiliki Ijazah Pengajian Melayu, bayangkan apalah yang akan terjadi kepada piring Vsat satelit tersebut setahun akan datang ditangan aku!.

-

Pagi ini sedang melihat cerita telemovie terkandas keseronokannya kerana tidak dapat melihat endingnya yang masih berbaki sejam. Sekarang jika mahu menonton televisyen lebih baik melihat jadual televisyen dengan jadual catuan elektrik jika tidak ia hanya menjadi sia-sia sahaja. Kalau susah sangat kepala hendak memikirkan apa yang perlu ditonton aku membuka sahaja Astro Awani, siaran muzik ataupun siaran radio.

1 comment:

cryclown said...

hehehe...xpe2..nant ko nak jd pm aku undi..sok seremban half marathon..wish me luck ok...