Saturday, November 14, 2009

Sibuk sepanjang minggu ini kerana persiapan sukan dan anugerah pencapaian cemerlang yang berlangsung pada hari jumaat daripada pagi ke malam (semalam). Hari ini awal pagi lagi murid-murid rumah sukan Myvi dan murid tahun menagih hamper dan medal yang aku simpankan semalam. Kata-kata Angela bahawa kita (merujuk kepada aku rasanya) mestilah adil dalam pembahagian hamper menunjukkan penerapan nilai-nilai murni dalam P&P berkesan.

Sudah semestinya kaedah yang mentor aku (Zafrul) gunakan sewaktu membahagikan makanan yang dimasak di atas puncak gunung diguna pakai oleh aku walaupun lambat tetapi berkesan, iaitu memulakan dengan menandakan tempat. Alangkah indahnya zaman persekolahan aku jika mempunyai banyak hadiah seperti ini walaupun cuma buku tulis, pensil dan medal murah kerana hampir semua murid mendapat hadiah.

Tiada lagi masalah air melanda tetapi kebocoran berlaku di sana-sini kerana tekanan air Sg. Luyu Ma’au sangat kuat tidak seperti Sg. Musi. Beberapa batang paip yang tertanggal dan pecah diperbaiki dan keadaan kembali seperti biasa. Kuarters guru yang telah siap sudahpun aku duduki seorang diri kerana Cikgu Jo cuma akan berpindah ke sini jika tidak dapat mengajar di Kuching. Sudah masuk malam ke lima aku tinggal di sini, alhamdulillah tiada lagi bunyi-bunyi yang mengganggu aku seperti malam pertama dan kedua.

No comments: