Monday, September 22, 2008

Road Relay: Raja Melewar

Tarikh : 11 Oktober 2008
Kumpulan PJK 2008
Maswafi Abd Samat ataupun digelar sebagai Abang Long bukanlah kerana dia mempunyai banyak duit untuk diberi pinjam kepada rakan-rakan tetapi kerana umurnya sudah hampir kepada ketegori lelaki masters. Beliau boleh berlari sejauh 42.195 km yang sama jaraknya dari Nilai ke Kuala Lumpur di mana catatan masa peribadinya yang terbaik ialah 2 jam 42 minit untuk jarak 30.1km. Terkini beliau menduduki rangking ke 52 Seremban Half Marathon untuk jarak 21.0975km dengan catatan masa 1 jam 56 minit. Beliau selalu menghadapi sindrom sakit dada apabila berlari di bawah jarak 5km kerana lambat “panas” dan bukan acara “favorites”nya namun untuk berlari 11 minit untuk jarak 2km bukanlah masalah besar baginya.

Mohd Zairey dikenali sebagai Panjang, ini mungkin kerana ia paling tinggi di kalangan kami kerana hal-hal lain kami tidak pernah ambil tahu. Beliau merupakan pelajar bekas Sains Sukan UITM dan sangat mahir dalam hal-hal sains sukan hingga kami menggelarnya perpustakaan bergerak. Beliau boleh berlari untuk jarak 2.4km tanpa henti walaupun agak perlahan pada “finishing”nya, diharap dengan pengetahuan beliau yang luas dalam bidang Sains Sukan dan "kepanjangan" yang beliau ada dapat membantunya menyelesaikan masalah tersebut.



Tomo Hardjo Zakaria ataupun dikenali sebagai Tom mungkin dia perasan dia orang putih agaknya walaupun mukanya macam Jawa. Beliau dikenali sebagai lelaki misteri di sini kerana kerap tiada di bilik di atas urusan “seri paduka baginda”. Beliau seorang pencinta seni yang tulen dan juga seorang yang mempunyai stamina yang sangat mengagumkan kerana boleh mendaki Gunung Angsi di bawah masa I jam 45 minit. Meminati sukan renang dan marathon tetapi tidak serius untuk memasuki mana-mana pertandingan. Di kalangan kami dia adalah yang kedua terpantas selepas Jega kerana melakukan catatan 10 minit 45 saat untuk jarak 2.4km serta mampu berlari 10km di bawah masa 60 minit.

Jagathis ataupun nama “glamour”nya Jega pernah mewakili Malaysia semasa kejohanan sukan antara Universiti Asean. Beliau selalu tertidur di dalam kelas bukanlah kerana melakukan qiamulail tetapi terlalu banyak bermain “game” hingga ke Suboh. Beliau sangat mahir dalam semua acara balapan dan padang di tambah dengan pengalamannya sewaktu menjadi athlit di Universiti Utara Malaysia. Walaupun beliau tidak menyukai acara larian melebihi 1000 meter tetapi beliau mampu berlari sepantas 9 minit 45 saat untuk jarak 2.4km dan dinobatkan sebagai yang terpantas dikalangan kami.


Nasri Abd Salam merupakan bekas pelajar Sains Sukan Universiti Malaya, di situ beliau sangat aktif dengan kegiatan lasak juga merupakan anggota PALAPES. Beliau sangat komited dan tegas dalam menjalankan amanah hinggakan kadang-kala kami merasakan beliau lebih Belanda dari Belanda. Beliau pernah dianugerahkan “ironman” sewaktu Pendidikan Luar di Pasir Bogak pada bulan Jun yang lalu menggambarkan beliau seorang yang kental. Peningkatan larian beliau sangat ketara sejak akhir-akhir ini kerana mampu melakukan catatan masa di bawah 11 minit untuk jarak 2.4 km dan merupakan pelari ketiga terpantas di kalangan kami.

3 comments:

Bila Diary Bercerita said...

Wafi,
dah macam iklan cari jodoh je...
he..he..he..
"Selamat Berpuasa dan Selamat Hari Raya"

Anonymous said...

abisla y len...
mtk2 la tom kuar dating mase lari tu...
kompom y len leh menang...

Maswafi Abd Samat said...

Kak Aishah, lebih kurang macam tula. hee..he.

anonymous... Den akan pastikan kai Tom akan di ikat pada malam tu.