Wednesday, February 18, 2009

Awan nampak berat hari ini tapi masih belum turun hujan yang dinanti yang diharapkan untuk menyiram pokok bunga yang baru ditanam. Banyak juga pokok bunga yang mati membuatkan aku sedikit tertekan. Mandi juga aku di Sungai Rajang setelah di tolak oleh Sati di Jelatong walaupun pada awalnya tercungap-cungap kerana airnya masih dalam di musim kemarau. Ini adalah satu perkara yang tidak masuk akal dan tidak pernah terfikir bahawa aku akan bermandi manda di sungai yang terpanjang di Malaysia!.
-
Setelah lebih sebulan baru hari ini aku mengambil keputusan memohon kebenaran Andrew untuk menyamak segala pinggang mangkuk di rumah untuk memudahkan urusan kami berlima memasak, alhamdulillah dia dapat menerima dengan hati yang terbuka. Cuma aku agak pelik dengan perangainya semenjak dua menjak ini yang mengajak melakukan perkara yang bukan-bukan seperti memukul orang.
-
Moses sudahpun boleh menangkap bola dan berlari mengikut garisan tetapi masih lemah dengan kemahiran kaki, banyak yang perlu dibentuk tentang dirinya yang baru keluar dari “dunianya”. Aku berharap dapat memberinya kemahiran kaki secepat boleh supaya ia dapat belajar kepada bidang permainan pula kerana walaupun berbadan kecil dialah satu-satunya yang mempunyai kemampuan mengikut aku berlari walaupun kadang-kadang berhenti di “pit” mengambil nafas sementara aku sampai di “pit”.

No comments: