Tuesday, December 29, 2009

Krismas sudah melabuhkan tirainya, aku dihubungi oleh Cikgu Andrew pada awal pagi Krismas kerana tidak mengucapkan Merry Chirstmas seperti yang aku lakukan kepada rakan-rakan lain. Sudah menjadi lumrah manusia selalu melupakan orang yang dekat di mata berbanding mengingatkan orang yang jauh. Malang buat orang Rumah Panjang Kejaman kerana berlaku kematian sehari sebelum Krismas membuatkan suasana muram.
-
Segala peralatan gunung sudahpun aku masukkan kembali ke dalam kotak Doraemon seperti biasa selepas melakukan Jelajah Belia Denai Raja Asal-Mat Kilau. Perjalanan kaki dari Pos Bersih Ulu Slim (Perak) ke Lata Lembik (Pahang) sejauh 30km itu memakan masa selama lebih 12 jam. Alhamdulillah walaupun aku tiada mengikuti rutin pertandingan dan naik gunung, aku berjaya juga menutup tahun 2009 dengan dua projek besar iaitu maraton penuh (Singapura) dan Trans Titiwangsa (Perak-Pahang).

No comments: