Wednesday, October 18, 2006

Empat huruf

Sungguh maha hebat ujian yang diberi oleh Yang Maha Esa semalam, seorang kakitangan yang bekerja untuk hari terakhir semalam mengeluarkan perkataan lucah sebanyak empat huruf itu kerana aku memintanya mengisi borang “exit interview” sebagai memenuhi syarat untuk pemberian cek gaji terakhir. Sebenarnya sudah terbayang di kepala bahawa aku sedang menumbuk mukanya di saat perkataan itu diucapkan. Bila ditanya dengan lembut barulah aku tahu masalahnya iaitu dia rasa terhina dengan sikap majikannya di saat akhir-akhir dia mahu berhenti dengan secara terhormat. Akhirnya dia memohon maaf pada aku kerana keterlanjurannya dan cukup berterima kasih kerana perkhidmatan yang diberi cukup baik untuk dirinya. Telefon bimbit Motorola L7 aku nampaknya dihantar semula ke “Motorola Centre” kerana masih terdapat sedikit kecatatan pada “Java software” yang tidak mungkin aku terima. Aku juga mengugut mahu mengambil duit aku semula jika masalah itu tidak dapat diselesaikan sebelum hari sabtu ini.

No comments: