Wednesday, October 04, 2006

Saya akan menyusul...

Rupanya senyuman makrifat Encik Azam begitu bermakna berbanding hari-hari sebelumnya, tiba-tiba dia telah menempah rencana “Sayonara Azam” untuk diterbitkan selepas Hari Raya Aidilfitri nanti. Dia yang akan melalui proses temuduga di Subang Jaya pada pertengahan bulan ini begitu yakin akan berjaya keluar dari Taman Desa untuk sekian kali lebih setengah dekad bekerja di sini. Pelbagai persiapan yang akan dilakukan seperti sembahyang hajat, berjumpa bomoh dan persiapan yang terakhir ialah bertapa di Gunung Dato’ pada hari Sabtu ini. Pergilah Encik Azam jika hanya itu yang dapat menyukakan hati Encik Azam yang gundah gelana dan pastinya saya juga akan menyusul setelah berjaya menamatkan pengajian diploma saya yang masih tersangkut diperingkat akhir. Telefon bimbit zaman P. Ramlee aku pula sudah mula menunjukkan ciri-ciri untuk menyembah bumi, dimana aku sudah tidak boleh menghantar utusan dan baterinya sudah tidak dapat bertahan dengan lama. Bila difikirkan baterinya yang pernah berganti dua kali itu bernilai RM 90.00 keputusan dibuat semalam tidak sampai lima minit untuk membeli Motorola SLVR L7 berharga RM600.00 di Dynamic Cellular yang akan tiba pada hari ini.

No comments: