Monday, January 12, 2009

Hari ini aku masih belum sihat seperti biasa dimana selsema masih menyerang aku semenjak tiba di sini. Hari ini berjaya juga aku jumpa sayur timun jika tidak terpaksalah menjamah nasi tanpa sayur seperti biasa. Aku terpaksa membeli talian celcom menggantikan maxis kerana berada di penempatan tiga (P3) sangat jarang apa-apa talian dapat dinikmati ditambah pula tanpa kemudahan asas yang mencukupi melainkan air gunung dan elektrik 24 jam daripada dua generator.

Setakat hari ini aku tidak pernah menjumpai motosikal dan kereta di sini kerana tiada langsung jalan raya melainkan jalan denai ke hutan. Perhimpunan sekolah sangat ringkas tapi penuh bermakna dengan kekuatan 13 orang guru dengan 98 orang murid. Aku menjadi guru kelas tahun 2 yang seramai hanya 6 orang dimana hanya Ronald yang mampu membaca dengan lancar yang lain-lain merangkak dan Moses pula buta huruf tahap gaban hingga kadang-kadang aku hilang sabar. Hebatnya di sini penggunaan bahasa Inggeris di kalangan guru ternyata lebih baik daripada di semenanjung. Belumpun cukup seminggu aku di sini, aku sudah memegang jawatan setiausaha kurikulum, ketua panitia muzik, setiausaha pusat sumber, jurulatih bola tampar dan olahraga tahap satu. Aku juga mengajar enam subjek iaitu Bahasa Melayu, Pendidikan Jasmani, Pendidikan Kesihatan, Pendidikan Moral, Pendidikan Muzik dan Pendidikan Seni.

1 comment:

Anonymous said...

Gila kuasa tahap gaban semua subject nak diajar

Azam O&G