Wednesday, March 22, 2006

Tak mungkin Naga menari




Kat office aku ada satu bos perempuan cina yang jadi Finance Head kat sini. Dia ni kerjanya sampai je office pagi-pagi 8.30pagi cek aku punya komputer dan tray macam aku staff dia la pulak, rasenya aku dah kerja kat sini 5 tahun tak pernah pun bos aku cek aku macam tu. Kalau bos aku cuti panjang aku rasa macam nak pengsan pasal tiap-tiap jam dia datang cek aku buat kerja sampaikan staff dia cakap "kau ni kerja department mana?" Dia punya suara kalau dia bincang dengan staff dia dalam bilik dia satu floor dengar dan kalau dia nak panggil aku, dia menjerit daripada dari bilik dia je. Apa yang buat aku paling terharu ialah bila dia kata "wafi bila nak kahwin?, i boleh tolong pinangkan cakapje siapa yang u suka staff i ke atau orang luar". Sayang juga dia ni kat aku, thanks, but no thanks. Aku tak boleh bayangkan macam mana mak punya terkejut bila tiba-tiba ada "Tarian Naga" masa aku bersanding nanti. hee... hee....

No comments: