Thursday, November 23, 2006


Tidak tertahan aku untuk mahu mengutuk Azam hari ini samalah tidak tertahan Az membaca doa berbuka puasanya pada pukul 10.16 pagi semalam hanya kerana menerima emel jemputan makan. Samalah tidak tertahannya makhluk di Taman desa menanti pukul 1.00 tengahari untuk makan sebanyak mungkin makanan di kedai Lebai setelah mendengar pengumumannya di Sinar FM oleh Halim Othman pagi semalam. Azam dikira bernasib baik kerana satu rencana di dalam KOSMO mengenai Rene'e wanita tabah kelahiran Australia diterbitkan semalam menjadi galang gantinya. Seingat aku Rene'e pernah mengikut Zafrul dan aku di Ledang, Yong Belar dan Nuang. Aku tidak boleh lupa bila dia mengikat tali kasut aku di puncak Ledang dan membuang kumbang di atas kepala aku semasa di Yong Belar dan masih aku ingat lagi bagaimana dia menjerit nama aku bila ada pacat segatal Zafrul menghisap darah dikakinya. Zafrul daripada dulu hingga sekarang masih lagi memuji ketabahannya hingga boleh sampai ke puncak Kilimanjaro walhal Zafrul sudah tinggal separuh mayat walaupun hanya tinggal sejam untuk sampai ke puncak!. Tersentuh juga aku dengan ceritanya bagaimana seorang suami dan seorang anak sanggup membotakkan rambut mereka demi memberi sokongan moral kepada isteri dan ibu mereka yang perlu membotakkan kepala semasa sesi kimoterapi.