Thursday, November 09, 2006

Semenjak syarikat mengembangkan sayap perniagaan penyediaan makanan di Hospital Sg. Buloh, Ampang dan Bangi begitu banyak peluang pekerjaan diwujudkan. Sudah lebih lima tahun bekerja di sini ini adalah pertama kali aku berurusan dengan Utusan Media dan Berita Harian untuk urusan pengiklanan jawatan kosong kerana sebelum ini kami hanya menggunakan khidmat jobstreet.com, jobsDB.com dan The Star. Mungkin agaknya dua suratkhabar ini merupakan kumpulan sasar pekerja yang dicari, namun itu bukanlah isu besar pada aku. Bila berbicara tentang cara bekerja Utusan Media Sales dan Berita Harian samalah membandingkan cara bekerja Tun Daim Zainuddin dan Syed Razak.
-
Utusan Media bila dihubungi hanya perlukan setengah jam sahaja untuk memberikan sebutharga yang komprehensif berbanding Berita Harian yang aku terpaksa hubungi empat talian tetap dan empat talian bimbit hanya untuk mendapat “orang yang dihajati” yang akhirnya cuma memberikan sehelai kertas agak kurang nilainya. Ini semua kerana lembabnya orang Khairy Jamaluddin mengemaskini maklumat pegawai pemasaran mereka yang telah tidak bekerja kerana kebanyakannya telah mengambil “VSS” namun masih tertera di laman web mereka. Aku patut memberikan empat bintang kepada Utusan Media kerana iklan sebesar dua kotak rokok 20 batang itu berharga lebih kurang RM1400.00 berbanding hampir RM 1600.00 di Berita Harian kepunyaan Khairy Jamaluddin itu yang aku beri dua bintang setengah.
-
Nampaknya aku semakin popular kerana Pengarah Urusan aku sudah mula pandai menyebut nama aku dalam mesyuarat mingguan yang selalunya diadakan pada hari Khamis di antara ketua jabatan. Sekarang aku telah diarahkan untuk menjaga segala kebersihan di jimnasium dan memastikan segala penyelenggaraan kemuadahan berjalan dengan baik dengan kos yang minima. Dia juga menyuruh aku mendaftarkan Astro dengan menggunakan nama aku untuk meminimakan kos pengurusan kerana kurangnya sambutan pekerja di sini untuk menjadi ahli.

No comments: