Tuesday, November 28, 2006

Johan kembali lagi

Johan yang handsome itu kembali lagi mengeluarkan iklan mencari orang untuk menyewa rumah di Vista Angkasa. Dengar cerita dia tidak menggunakan nama sebenar kerana takut diketahui umum bahawalah dialah penghuni yang paling tua di rumah itu dan masih belum berkahwin-kahwin kerana tiada siapa yang mahukannya, aku pun mulalah percaya kerana orang itu adalah aku sendiri. Pernah juga orang lain yang menjalankan tugas ini namun tugas yang semudah itu dimudahkan dengan mengambil kawan-kawan karib yang menyebabkan anak jin pun takut nak duduk di rumah aku. Aku serahkan tugas merekrut ahli-ahli baru setelah mereka yang kononnya baik tidak berpuas hati dengan aku mahu mengambil rakyat Sabah yang berugama kristian kononnya tidak bagus untuk mereka yang sangat mengamalkan sembahyang dua tahun tahun sekali, minum arak dan menghisap dadah. Sudahnya mereka sendiri terkeluar daripada senarai Vista Angkasa kerana bergaduh dengan rekrut mereka sendiri. Sejak daripada hari Sabtu lepas Johan tidak senang hidup bila menerima begitu banyak panggilan telefon dan aku pun tak pasti sama ada hidup dia senang kalau tak ada telefon. Mahu sahaja Johan membaling telefon itu ke dinding namun itu tidak akan berlaku kerana ia bukanlah jenama cap Ayam seperti telefon kepunyaan Pak Su. Tidak aku sangka sikap baik mulut Johan yang sanggup mengambil 3 pelajar UNITAR kerana kesiankan mereka walaupun hatinya berkata lebih rela mengambil Fairus yang datang bersama kakaknya Farah yang bekerja di NAZA World itu.