Monday, April 14, 2008

Sudah tiada lagi Kenya dalam pertandingan kali ini, kemungkinan besar golongan gagak hitam ini akan disekat terus menyertai kejohanan kecil tahun ini oleh FTAAA selain daripada SAAA, bolehlah Aru bercakap besar kembali mengatakan tiada siapa dapat menandinginya. Itulah kelebihan yang ada pada bangsa aku yang cukup aku sanjung, cuma boleh menjadi jaguh kampung. Rasa hendak luruh jantung aku semasa sampai di garisan penamat bukan kerana masa 52 minit yang dicatat tetapi terkejut melihat seorang krew “Orange Run” yang hampir menyamai muka Wati. Itulah penangan pandang cinta pertama, malas aku hendak melayan kenangan lama lebih baik aku mendengki dengan hampir semua kawan-kawan aku yang mencatat masa di bawah 50 minit untuk laluan 9km menunjukkan mereka berada di tahap puncak ketika ini berbanding dengan aku dan Zafrul.
-
Laluan yang berpusatkan The Curve ini melalui kawasan perumahan di sekitarnya dan tiada betul-betul bentuk muka bumi yang tinggi seperti laluan Universiti Malaya akhirnya memberi peluang kepada ramai orang untuk memecut di sepanjang jalan. Dalam sejarah hidup aku, inilah larian yang paling banyak disertai oleh “amoi” berseluar pendek mungkin kerana itu ramai yang tidak mahu pulang ke rumah walaupun tidak mendapat medal termasuklah aku sendiri. Ramai yang teruja dengan persembahan “cheerleaders” oleh sebuah sekolah di Kuala Lumpur sebelum majlis penyampaian hadiah, tetapi alangkah bahagianya jika aku yang menjadi cikgu melatih mereka jimnastik sudah tentu aku bersemangat untuk pergi bekerja setiap hari. Secara keseluruhannya aku memberikan empat bintang kepada penganjur kerana penyertaan percuma, teknikal dan kudapan yang disediakan.

No comments: