Friday, April 25, 2008

Tom sudah pun pulang awal petang dengan beg besarnya sejurus selepas solat jumaat hinngga aku terpaksa mencari teman baru untuk berlatih, mujur juga ada Isa menemankan aku untuk laluan 6km jalan Sikamat. Cuma dia terlalu pantas untuk aku hingga tertinggal 400 meter di belakangnya, itu memang logik kerana dia merupakan “top runners” di sini. “Room mate” aku sudah dua hari bangun awal daripada aku, ini membuatkan aku terpinga-pinga seperti anak teruna di cium puteri bunian. Jika ada perkara kelapan yang ajaib di dunia maka itulah dia. Makcik Mah pula sudah pandai menghantar sistem pesanan ringkas kepada aku bertanya khabar, ini juga membuatkan aku terkejut kerana setahu aku dia amat sukar untuk belajar teknologi terkini dan inilah perkara kesembilan yang ajaib di dunia. Makcik Mah menggunakan perkataan penuh dalam sistem pesanan ringkasnya cuma terdapat beberapa ejaan lama yang digunakan seperti “sehat” untuk sihat dan “balek” untuk balik.

No comments: