Saturday, June 07, 2008

Hari ini aku melaksanakan tugas sebagai pelari simpanan menggantikan Kapten yang tercedera, untuk jarak 3.6 km semasa pertandingan 4th Pacemakers Anniversary (Mixed Relay) di Taman Metropolitan Kepong. Pasukan aku menggunakan nama Tsunami dimana Ida pelari pertama mencatat masa 19 minit 39 saat, Hailmi sebagai pelari kedua mencatat masa 14 minit 58 saat, aku sebagai pelari ketiga 15 minit 19 saat dan Farid sebagai pelari terakhir mencatat masa 14 minit 13 saat. Hailmi dapat memintas 4 peserta, aku pula sebanyak 3 peserta dan Farid seorang peserta. Ini bukanlah jarak “favourites” aku hingga sekarang kerana bagi aku jarak ini cuma fasa pemanasan badan untuk aku, namun sebagai lelaki yang “sporting” kita harus mengikut suasana walaupun kadangkala ia memakan diri. Pasukan kami meduduki tempat ke 12 daripada 27 pasukan iaitu betul-betul di belakang kumpulan Sham yang merupakan musuh ketat aku sejak dari azali lagi. Aku memberikan 3.5 bintang kepada penganjur kerana kelancaran pertandingan ini walaupun dalam serba kekurangan kerana Pacemakers bukanlah organisasi yang besar dan pujian juga harus diberi kepada peserta yang “sporting” untuk menghabiskan larian walaupun kalah.
-
Taman ini mempunyai dua nilai sentimental kepada aku iaitu pada sebelah taman ini aku pernah dipinjamkan kepada Rim**nan Melati selama seminggu duduk di dalam pejabat berbentuk kontena untuk membantu kerja-kerja pampasan dan hal-hal pentadbiran perpindahan penduduk setinggan Kg Chim Lee ke PPRT DBKL hingga kadang kala campur tangan polis berlaku bila samseng-samseng tunjuk samseng. Nilai sentimental yang kedua ialah mentor aku Firdaus, Afad dan aku pernah melakar antara 10 pasukan terbaik pada bulan Ramadhan yang lepas.

No comments: