Tuesday, June 03, 2008

Hutan Lipur Terenggun

Kuala Lipis banyak melahirkan pendekar Melayu zaman penjajah cuma tidak banyak sejarah secara nyata yang ditinggallkan melainkan cerita lisan, jika bertanyakan dimanakah rumah Siti Nurhaliza semua orang di sini tahu di mana ia berada. Terdapat sebuah tasik yang agak ditinggalkan oleh pengunjung di sini di Hutan Lipur Terenggun, ia terletak berhampiran dengan Institut Perguruan Ampuan Afzan dan berada di laluan Kuala Lipis – Gua Musang. Menara yang sudah reput memberi cabaran kepada aku dan Tom untuk naik ke atas dan keadaan menara agak tidak stabil dan membahayakan juga permandangan tasik dari atas dilindungi oleh pokok-pokok besar. Tasik ini dalam pemulihan muungkin untuk menarik lebih ramai pengunjung selepas peristiwa budak lelaki lemas semasa berenang di sini. Terdapat kemudahan tandas, tapak perkhemahan dan taman permainan kanak-kanak di sediakan serta ia mempunyai siarkaki yang baik di sepanjang tasik. Aku membayangkan alangkah indahnya jika Tasik Kepong sebegini rupa silap-silap tiap hari aku berkhemah di situ.

4 comments:

naz runnaz said...

alo cikgu...

eppp! apsal ada gamba kaki jer tu..
aku perlukan gambar yang penuh..
pikiran sukar nak mengambarkan ke arah positif ni...huhu!!

yang penting 07th June - lari sungguh2...huhu! jangan tak datang lak

Maswafi Abd Samat said...

Cubalah kau ni jadi sasterawan sikit, berfikir luar dari kebiasaan.

Ahmad WM Omar said...

Yep, macam ada cerita menarik di sebalik gambar tu...

Anonymous said...

SELAMAT MALAYSIA
Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
“U” Punya Bapa YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
“U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
“U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
Sekian, Terima Kasih.
YANG BENAR,
RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
GOMBAK, SELANGOR

SAVE MALAYSIA
MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
"U" Your father YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
"U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
"U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

Thank you,
THE TRULY,
People Who Love Malaysia
Gombak

MAKAN DUIT HARAM, MACAM MAKAN BABI: DR MAHATHIR SAID.....

http://www.youtube.com/watch?v=cuyFp-xo1y4