Friday, June 06, 2008

Pagi ini aku sampai di Hentian Putra, sungguh memenatkan kerana perjalanan aku bermula pada Rabu malam denggan ekspress Mahligai ke Kelantan tersangkut selama dua jam di dalam lingkaran jalanraya Kuala Lumpur akibat kepanikan manusia bila harga minyak melambung. Kelewatan itu satu rahmat sebenarnya kerana jika aku sampai sebelum pukul enam pagi sudah tentu aku terpaksa menunggu lama menanti kawan-kawan aku tiba di stesen bas, sebelum meneruskan perjalanan ke To’ Uban mengambil Helmi seterusnya ke Ranrau Panjang untuk menghabiskan segala elaun yang baru masuk dan seterusnya kembali kepada tujuan asal kami iaitu menghadiri majlis perkahwinan Nasri di Kg. Pulau Gajah sebelum aku menaiki bas ekspress Mutiara jam 10.00 malam di Jalan Hamzah.
-
Jadual hari ini aku cuba padatkan dengan membeli buku yang masih gagal di cari di Kedai Buku Minerva Jalan Tunku Abdul Rahman sebelum bergegas ke Taman Desa kerana temujanji dengan Dr. Yap pada pukul 10.00 pagi. Pelik bin ajaib aku dengan Fa**r kerana semenjak Syahril yang kuat mengampu menjadi ahli jawatankuasa Kelab Sukan dan Rekreasi tidakk semena-mena lokasi hari keluarga di adakan di Awana Kijal. Sesuatu yang hampir mustahil untuk difikirkan apalagi untuk dilaksanakan, kerana setahu aku dahulu pilihan pertama mereka adalah Port Dickson, kedua adalah Port Dickson dan ketiga adalah Port Dickson. Banyak yang indah berlaku selepas aku meninggalkan Taman Desa, pertama Yap Dental mengantikan jururawat yang tua dahulu kepada awek lawa lagi muda, ramai kawan-kawan aku sudah naik pangkat (tetapi aku tidak tahu pula apa yang berlaku kepada Nik Shafini kerana dia tiada sewaktu aku berkunjung), Suhaimi sudah semakin kurus dan banyak pilihan makanan yang dijual pada hari Jumaat di hadapan Masjid Taman Desa.

No comments: