Sunday, April 05, 2009

Jalan dari siar kaki dari Pasar Utama ke Tanjung Batu sangat baik mungkin jaraknya 7km kerana aku mengambil masa 40 minit untuk sampai ke situ. Jalan trekking ke Taman Tumbina masih belum dibuka kecuali jam 2 petang, namun udara pantai sangat menyegarkan disamping taman yang cantik. Rasanya inilah trek yang terbaik kerana mempunyai kawasan bandar, taman dan laut sesuatu yang sukar didapati. Perjalanan pulang ke Pasar Utama menggunakan jalan Farley sangat mengecewakan walaupun dekat kerana jalan siar kakinya tidak dijaga dengan baik hingga membahayakan pejalan kaki ataupun orang yang berjoging.
-
Kami sudah sepakat untuk membeli mesin basuh di Bintulu untuk dibawa ke Segaham ini bermakna kami akan menyewa sebuah Hilux dengan kos RM300 dan dua buah perahu dengan kos RM80 untuk melalui jalan Long Menjawah berbeza dengan jalan Belaga sebelum ini.

7 comments:

Murasakinaichigo said...

Salam
Kamu ni guru posting kat sarawak ye?
tahniah
tahniah
tahniah buat kamu
moga dapat mendidik anak bangsa dengan jayanya

p/s : yg bakal posting next year

tom said...

bahagia le ko dah ader internet kat sekolah tu....aku pun dah ader..hahaha...tkderla aku tgk cicak jek hari2...

tom said...

hang pi tak ustad ngan noor nye majlis bersanding?klu pi..inform aku....

tom said...

hang pi tak ustad ngan noor nye majlis bersanding?klu pi..inform aku....

fifteen said...

bsuh gune tgn je la wafi...
jimat ckit, byk tenaga nanti...huahuauah...

Anonymous said...

I am looking for a teacher
Who is beautiful inside
Honest with the students
Giving them a sense of pride

I am looking for a teacher
With a healthy self esteem
Who clearly states the rules
And doesn’t have to scream

I am looking for a teacher
Who creatively prepares
But Whose first priority
Is to convey that she cares

I am looking for a teacher
Who is interested, not aloof
Who treat her students with respect
Even when they goof

I am looking for a teacher
Who knows how to laugh and smile
Who enjoys what she’s doing
And goes the extra miles

I am looking for a teacher
Who believes all students can learn
Who praises their efforts and talents
They give their best return

I am looking for a teacher
Who communicates with parents well
Gently and carefully selecting words
When there’s problem to tell

I am looking for a teacher
Who will fill a child with desire
To love to learn more every day
With curiosity that won’t tire

I am looking for a teacher
Who encourages children to have a dream
To work at solving problems
Building their self esteem
There are some teachers out there
The kind I am looking for
For their student’s success
They have opened the door

Maswafi Abd Samat said...

Murasakinaichigo,

tq, no worry to join us.

Tom,

Aku pi nanti aku call kau bulan mei.

Mac,

Aku doakan kau suapaya dapat kat Bario, hee..hee..

Anonymous,

tq 4 that poem. I will keep it as a very good advice and reminder to me.