Friday, May 05, 2006

Ganjaran 2005

Hari ni Cik Nini bermasam muka dan langsung tak nak cakap dengan aku, gara-gara dapat ganjaran bonus sikit tidak seperti jangkaan atau seperti ganjaran tahun-tahun yang lepas. Yati siap ajak aku kahwin kerana menyangkakan aku mendapat durian runtuh tahun ni, teruk betul la minah ni! tapi ok juga, walaupun sebenarnya aku sekadar "average" sahaja tahun ni, dan yang lebih pahit bila tengok kawan baik aku bawah "average". Kadang-kadang "masamnya Cik Nini" itu mungkin berasas kerana apabila telah buat yang terbaik sepatutnya dapat yang terbaik. Mungkin tuhan akan memberikan ganjaran yang lebih baik daripada bonus cuma makhluk manusia agak kurang menyedarinya. Aku rasa aku memang layak untuk ganjaran yang sedikit itu kerana banyak yang tidak dicapai tahun 2005.

No comments: