Tuesday, May 30, 2006

Menurut En. Syahril My Team kalah sebab pengadil berat sebelah, apa komen En. Wafi?...
--Posted by Anonymous to maswafi.blogspot.com at 5/30/2006 01:53:52 PM

Hari ini aku tidak cukup tidur seperti Azam menjaga Firdaus yang tidak henti-henti menangis kerana demam panas. Ini kerana Mat Khairi mengejutkan aku semasa tidur semata-mata untuk meyelesaikan masalah percintaannya padahal dia pun tahu aku lebih gagal dalam percintaan daripadanya. Ini ditambah dengan beban pertanyaan daripada "Anonymous" seperti di atas. Mujur En. Syahril tidak menyambut cabaran teh ais saya seperti yang lain-lain kalau tidak mudahlah alasannya iaitu sebab dia kalah teh ais dengan saya. Apa lagi yang My Team atau Khairy Jamaluddin mahukan? Bukankah sudah diberi perlawanan bersama dengan pasukan Malaysia itu sudah cukup bagus? Khairy Jamaluddin atau menurut A. Kadir Jasin sebagai 'carbon copy" Dato' Seri Anwar Ibrahim bagi saya sebenarnya mahu menunjukkan belangnya sebagai orang nombor dua negara. Mujur sahaja My Team kalah kalau tidak naik la tocangnya entah-entah terus jadi TPMlah ia selepas menjadi Ketua Pemuda UMNO secara tidak rasmi menggantikan Hishamudin sekarang ini.
Tiada salahnya pengadil itu sebenarnya tetapi sebenarnya My Team bermain dalam keadaan tertekan dihadapan 60 ribu penyokong. Kenapa pula pasukan Malaysia hendak malu seperti yang digembar-gemburkan oleh media yang hampir semuanya dikawal oleh Khairy Jamaluddin, padahal mereka rata-ratanya berumur bawah 19 tahun berbanding dengan My Team hingga ada yang berumur 27 tahun. Jika pengadil berat sebelahpun My Team masih mempunyai kelebihan satu pemain di separuh masa kedua itupun masih gagal menjaringkan gol dan lebih menarik Shebby dan ketua pasukan tanpa rasa bersalah meletakkan kesalahan sepenuhnya kepada Amir penjaga gol mereka dimana sepatutnya diadakan "post mortem" sebelum menuding jari. Bagi saya jika Khairy Jamaluddin mengemudi FAM lagi akan habis lebih banyak duit rakyat Malaysia untuk mengeluarkan tender membuat baju batik, menanam rumput, bas pengangkutan, catering dan konsert artis atau lebih teruk lagi muncullah nama syarikat seperti RR Venture kepunyaan Encik Azam yang akan mengambil tender semua itu tadi.

No comments: