Wednesday, May 03, 2006

Wafi always has the answer

Itulah ungkapan Devika telah bekerja di syarikat aku lebih 27 tahun kepadaku. Mana taknya jabatan aku adalah jabatan yang paling berahsia di planet bumi apabila bercerita tentang bila bonus nak masuk sehinggakan aku sendiri tidak mendapat "bunga-bunga" walaupun bekerja dalam satu jabatan. Sudah tiga kali aku "menujum" tarikh bonus masuk iaitu pada 15 April, 30 April dan semalam nujum terbaru ialah sebelum hari Wesak. Mereka ni sedia maklum bahawa aku tiada maklumat tentang bonus tapi masih mahukan jawapan daripada aku maka aku nujum ajelah yang penting mereka dapat menyedapkan hati mereka yang gundah walaupun tahu aku cuma ahli nujum. Tapi yang paling best bila Lin telefon marah-marah kat aku "Abang Wafi kenapa bonus tak masuk lagi ni, saya dah habiskan duit gaji ke benda lain pasal ingatkan bonus masuk 30 April" jawapanku "dah kau orang tanya aku nujum jela, kat aku dah cakap aku tak tahu tapi kau paksa aku bagi tau". Jangan risau kawan-kawanku semalam dah keluar memo mengatakan bonus keluar pada hari lahirku iaitu 5 Mei 2006.

No comments: