Wednesday, May 17, 2006

Saya Tidak Puas Hati Dengan Nik Shafini

Selepas melahirkan Ikhwan dua bulan yang lepas dia sudah pandai mengutuk aku “orang sama umur dengan kau dah jadi duda tapi kau tak kahwin-kahwin juga” katanya. Buruk otak aku memikirkannya tetapi aku betul-betul tidak puas hati dengannya kerana bermacam-macam kaedah dan metodologi yang telah aku buat untuk menawan hati bakal kakak ipar aku ni hingga sanggup membawa rombongan satu bas ke Kota Bharu dari Taman Desa sempena perkahwinannya dengan Asnan namun jangankan adiknya dia nak kenalkan dua pupu pun tidak. Tetapi itu tidak mengapa, kerana tiap-tiap hari Nik Shafini akan minum air teh yang aku buat setiap pagi mungkin aku boleh letak sedikit “roundup” ataupun sedikit “mandrem jawa” supaya dia tidak boleh mengutuk aku lagi.

No comments: