Wednesday, February 07, 2007

Kiriman sms “jahat” berbentuk propaganda supaya tidak menjual saham hingga mencecah RM3.50 sudah disebarkan kepada makhluk yang masih lagi tidak menjual saham kononnya harganya pasti naik hingga ke paras RM3.50. Bila aku “dipujuk” supaya menjual saham dahulu seorang pun tidak dapat menjawab soalan aku adakah pasti saham tidak akan naik RM3.00. Rasanya propaganda itu disebarkan oleh “jerung” yang mahu mengaut untung pada harga RM3.00 tetapi tidak mahu pasaran panik hingga harga jatuh menjunam kerana sekarang ini analisis graf kenaikannya sudah seperti kecuraman Gunung Nuang. Pelbagai teori yang dikeluarkan kenapa harga naik mendadak seperti faktor Tahun Baru Cina, pelaburan asing dan kelemahan nilai dolar. Tetapi yang paling merisaukan aku jikalau trend kenaikan ini bermaksud pilihanraya akan berlangsung dalam masa 6 bulan akan datang bermakna kenaikan ini sebenarnya di dorong oleh kawan baik Azam iaitu Khairy Jamaluddin yang mahu mengaut keuntungan demi menggerakkan jentera pilihanraya.
-
Semalam sebanyak 25% saham di lepaskan pada harga RM2.80 dan hari ini aku bercadang untuk melepaskan lagi 50% pada harga RM2.92 dengan mengambil kira untung 100% daripada suntikan modal. Manakala 25% lagi akan di biarkan “bertarung” jerung yang tidak akan tahu di mana kesudahannya. Biarlah aku rugi sedikit yang penting aku dapat menyakitkan hati Azam, Fadhli dan Nik Shafini yang menjual saham pada harga di bawah RM2.00. Kalau setakat mahu membeli tiket bas dan kapal laut Azam untuk ke Jepun mencari Sang Doraemon ataupun membeli stering kereta untuk Fadhli menghantuk kepalanya sudahpun boleh berdasarkan keuntungan yang diperolehi semalam. Sungguh hebat penderitaan Azam hingga di zahirkan dengan segenggam iklan kekosongan jawatan yang dikeluarkan dari poket seluarnya kerana tidak mampu menanggung kekecewaaan yang amat sangat.

No comments: