Thursday, February 22, 2007

Sudah banyak nilai tambah yang berlaku di Pos Malaysia selain daripada kepantasan penghantaran surat, sekarang hinggakan mahu memperbaharui insuran motor pun sudah mampu dibuat dan sudah tentu menjimatkan masa kerana dapat memperbaharui cukai jalan di tempat yang sama. Kalau di JPJ sudah tentu ramai pula makhluk yang "menolong" mengambilkan tiket nombor tersebut dengan bayaran tertentu. Perniagaan bas 626 Tanjung Malim-Kuala Lumpur sudah pun diambil alih oleh Star Coach, jika tidak silap aku ini adalah syarikat yang ketiga "bungkus" selepas Naeila Ekspress dan Triton Ekspress di Tanjong Malim. Walaupun semua basnya nampak baru dan selesa tidaklah aku bercadang untuk menaikinya kerana masih selesa dengan perkhidmatan bas Transnasional yang aku kira baik dari segi ketepatan jadual perjalanan, sistem bunyi yang baik dan penyaman udara yang berfungsi dengan baik. Teruk juga aku dikerjakan dengan demam selsema dan sakit kepala kelmarin hinggakan hanya melakukan aktiviti makan dan tidur sepanjang hari, sudah tidak kuat antibodi dalam badan agaknya hingga terpaksa mengkayakan taukeh Panadol Soluble yang telah aku telan sebanyak 12 biji dalam masa 48 jam itu tidak termasuk lagi dengan taukeh 100plus yang turut menerima sumbangan aku sehari dua ini.

No comments: