Tuesday, February 06, 2007

Linda yang aku ikut rentaknya selama hampir empat tahun sudah membisikkan kepada aku awal-awal pagi semalam supaya menjual saham secara berperingkat-peringkat. Saham sudahpun mencapai paras tertinggi RM2.73 dan di tutup pada harga RM2.65 semalam serta menjadi “top gainer” sejak aku berada di puncak Korbu lagi. Azam sudah berkira mahu menempah tiket ke Jepun untuk mencari Sang Doraemon dengan harapan dapat kembali ke masa belakang. Fadhli pula merasakan sekarang ini barulah ada kegunaan lain “stering” keretanya selain untuk memandu arah iaitu untuk menghantuk kepalanya. Aku membuat keputusan untuk menjualnya pada harga RM2.80 pada fasa pertama hari ini walaupun jika menjual pada harga semalam sudahpun dapat menandingi jumlah yang diterima oleh Azam dan Fadhli yang mempunyai jumlah unit dua kali ganda daripada aku.
-
Faizal akhirnya berjaya juga dikeluarkan dari Pusat Perubatan Universiti Malaya petang semalam yang dimasukkan ke wad Jumaat lepas akibat kecairan darah merahnya. Banyak sangat karenah birokrasi di situ hinggakan Faisal terpaksa mencari sendiri surat rujukan doktor yang sepatutnya di lakukan oleh pentadbiran hospital. Mujur dia mampu bergerak jika tidak terpaksalah dia membayar dahulu semua belanja perubatannya kerana tiada siapa yang akan mengambil tahu surat jaminan yang aku hantar melalui fax ke situ.

No comments: