Tuesday, June 13, 2006

Memang saya gila kuasa

Gila kuasa adalah frasa yang paling banyak diperkatakan oleh staf di Taman Desa pasal aku sekarang ini. Mana tidaknya daripada tugas seorang "despacth", "receptionist", "secretary" dan ahli jawatankuasa untuk kelab sukan habis di "Belanda" oleh aku. Sekarang pula aku diberi kepercayaan untuk terlibat dalam "Domestic Inquiry". Kepercayaan ini akan aku gunakan untuk merampas kuasa Mr. Tan sebagai Penolong Pengurus itu, maka bertambah "Belanda"lah aku daripada Belanda itu sendiri dan sebenarnya Mr. Tan pun tahu tentang modus operandi yang sedang aku lakukan. Frasa teruklah makin banyak dikeluarkan apabila semakin banyak tuntutan duit dan kerja lebih masa berjaya dipotong. Begitu juga bila Aliza daripada Tawakal telefon suruh buat surat baru menggunakan "letter head" yang lain, aku secara jujur memberikan cadangan kenapa tidak aku tampal sahaja "letter head" baru pada surat yang lama dan faxkan sahaja bukannya Tawakal tahu pun, maka dapatlah aku frasa "you ni teruklah, kalau nak buat pun janganlah bagitau". Namun bila Carmen yang pernah berjanji akan memakai skarf kepala kalau jadi kahwin dengan aku yang bekerja di Taman Desa Medical Centre cakap aku gila kuasa dan teruk petang tadi kerana susah sangat untuk berhubung soal kerja kerana terlalu sibuk walaupun aku mempunyai "direct line". Kata-katanya buat aku terfikir mungkin ada benarnya cakap yang lain, baiklah saya mengaku memang saya gila kuasa dan teruk tapi sekurang-kurangnya saya jujur tidak seperti Encik Azam dan Encik Fadhli itu yang kuat wayang depan bos tapi takut nak cakap bahawa mereka sebenarnya sedang dalam cubaan merampas kedudukan bos mereka seperti modus operandi yang sedang dilakukan oleh Encik Syahril.

No comments: