Tuesday, December 12, 2006

Aku bengang betul dengan Mat Khairi kerana disebabkannya sudah lima kali aku gagal membuat kunci pendua motor di kedai runcit Blok 7. Pelbagai alasan yang diberi oleh awek-awek di kedai itu seperti mahu bersolat sekejap, mahu makan sebentar, sila datang besok, orang yang pandai membuat kunci bercuti dan semalam ayat yang paling gaban ialah jika mahu cepat buat sahaja di kedai lain. Mahu sahaja aku cium dahi awek yang comel itu sebagai tanda terima kasih kerana pendapat yang bernas itu dan sebagai lelaki yang budiman dan bijaksana, aku tahu sudah tentu mereka marahkan Mat Khairi kerana disakat olehnya dan aku yang terkena tempiasnya. Mat Khairi yang tidak jadi pulang ke Kuala Kangsar semalam memberi alasan terlepas bas pukul 9.00 pagi sambil menunjukkan tiket yang telah dibeli tetapi yang peliknya aku tengok semalam pukul 7.30 pagi masih belum bangun daripada tidur. Bila aku katakan yang dia sahaja berbuat begitu kerana mahu menonton filem “Cinta” bersama anak Ayah Ali yang sedang bercuti dia menafikan segaban-gabannya dan hari ini seawal 6.00 pagi sudah bersiap untuk pulang ke kampung kerana bimbang akan aku ceritakan kisahnya dalam blog ini.

No comments: