Tuesday, December 26, 2006

Kali ke Sembilan




Pendakian ke sembilan ke Gunung Nuang bersama Zafrul dan Ayob semalam mengambil masa 7 jam 10 minit yang mana lebih pantas daripada kumpulan Nestle Shah Alam dan kumpulan dari Johor yang turut bersama mendaki, namun masih belumpun dapat mengejar UTK yang masih tiga kali lebih pantas. Pendakian yang menutup tirai 2006 itu menyaksikan kumpulan dari Johor yang seramai 8 orang itu kehabisan air, jikalau diikutkan hati busuk aku mahu sahaja aku menjual air sebanyak 1 liter yang diberi dengan harga RM99.90 sebagai upah membawanya di ketinggian 4000 kaki tapi bila memikirkan manalah tahu mereka mempunyai adik perempuan yang comel aku batalkan sahaja niat tersebut. Kerana kasihankan melihat awek-awek Nestle Shah Alam yang mengerumuni seorang kawan lelaki mereka yang kekejangan otot di bawah Puncak Pengasih terpaksalah aku menolong memberikan pertolongan kecemasan membetulkan kaki kirinya walaupun aku sendiri tidak pasti kaedah yang betul.
-
Sampai sekarang aku tidak dapat menyelesaikan masalah kalkulus kenapa Ayob tidak pernah menjengah Bukit Gasing hinggalah ke hari Sabtu lepas walaupun hanya terletak berhampiran dengan rumahnya tetapi masalah kalkulus yang lebih besar ialah bagaimana aku boleh tersalah membawa Marsha ke tempat makhluk bercinta bertenet di Bukit Gasing bukannya di kawasan pendidikan Hutan Bukit Gasing seperti yang sepatutnya hingga mengundang kemarahannya namun aku tidaklah kisah sangat kerana dia masih lagi lawa walaupun sedang marah. Demi menambah kemarahannya kepada aku, terpaksalah aku menderanya menghabiskan 4 denai yang boleh menuju ke Menara Telekom, kawasan perumahan mewah dan kawasan perkuburan Pantai Dalam C. Kesemua laluan melalui 3 bukit yang akan melalui “canopy walk” dan sungai kecil dan mempunyai menara tinjau di puncaknya. Secara peribadinya aku merasakan hutan Bukit Gasing sangat bagus untuk latihan mendaki gunung kerana laluannya masih dikira mencabar dan ditambah lagi ia mudah untuk didatangi kerana berada di tengah bandar Kuala-Lumpur dan Petaling Jaya.

No comments: