Monday, December 04, 2006

Kali ke tujuh


Zafrul masih lagi bengang dengan aku kerana telah melakukan rampasan kuasa dengan melakukan pendakian ke tujuh tanpa dirinya sebagai perancang utama sambil menyalahkan aku kerana banyak terpengaruh dengan buku “The International Jew”. Inilah pemikiran bangsaku sejak azali lagi yang menganggap dirinya sebagai superhero yang tiada dapat diganti oleh mahkluk lain, sebagai lelaki yang bijaksana aku tidak akan membiarkan sifat takut bini Zafrul membatalkan hasrat Ayob dan Rozel untuk ke Nuang walaupun Zafrul berulangkali mengatakan bahawa dia sebenarnya sayangkan bininya dan bukannya takut bini. Zubir terkejut bila mendapat tahu aku pergi ke Nuang lagi semalam, aku rasa daripada mengadap muka Mat Khairi dan Iwan yang berjerawat itu aku rasa lebih baik mengadap gua batu di Gunung Nuang. Aku percaya Ayob yang kepingin dan masih mempunyai tenaga ke puncak tidak melaksanakan hasrat itu kerana dia percaya aku memang tidak boleh dipercayai untuk menjaga Rozel yang keletihan dan aku pun percaya diri aku pun bukannya boleh dipercayai apatah lagi bila makhluk bertanduk itu ada bersama. Bila aku di Nuang aku selalu terfikir lewat ini begitu banyak anggota UTK yang terlibat dengan jenayah, mereka ini begitu hebat dan kita akan hilang permata yang dapat mendaki dan menurun Nuang yang setinggi 4898 kaki ini dalam masa 2 jam sahaja iaitu lima kali lebih pantas daripada aku. Semasa di Nuang aku menjalankan tanggungjawab sosial dengan menegur seorang pendaki apa perlunya membawa "life jacket" ke gunung dan dia mengatakan bahawa terdapat air terjun yang terletak di sebelah kanan yang kira-kira 2 jam perjalanan dari Kem Pacat yang mempunyai kedalaman lebih daripada 20 kaki dan aku percaya Zafrul pun tidak akan tahu perkara ini walaupun telah naik ke gunung ini lebih sepuluh tahun lalu.