Wednesday, December 27, 2006

Kalau hendak diikutkan hati malas aku hari lebih baik bermain Playstation 2 di rumah sahaja disebabkan keaadan demam dan sengal kaki sebelah kiri yang datang secara tiba-tiba petang semalam. Mungkin terkena tempias puteri Bunian di Nuang seperti telahan Syahida kepada aku ataupun badan aku belum dapat membiasakan dengan kelajuan 7 jam 10 minit ke puncak Nuang. Mujurlah Marsha yang melihat muka aku seperti terkena selsema burung semalam menasihati aku supaya ke klinik. Tetapi secara jujur nasihat itu aku ambil kerana teringin bertemu adik Az yang akan datang untuk sesi temuduga pagi ini, mungkin semenjak hari ini aku sudah boleh berlatih memanggilnya “Kak Long”. Dr. Angela tersenyum melihat aku di ruang menunggu semalam hingga terasa seolah-olah seperti aku pernah menguratnya tapi tidak dapat, aku rasa dia mesti menjangkakan aku akan membawa masalah pelik kepadanya seperti 3 bulan lepas. Rupanya dia masih ingat pada aku kerana kes pendarahan dalaman pada peha aku sambil menanyakan aktiviti terbaru dan menasihatkan aku supaya memperlahankan sedikit aktiviti tersebut. Silap haribulan doktor inipun aku ajak sekali mengikut aku ke Bukit Gasing akan datang.

No comments: