Thursday, December 07, 2006

Mujur pagi ini sempat aku mengelak kereta Gen 2 yang pecah tayar belakang sebelah kirinya di jalan Syed Putra jika tidak sudah tentulah Mat Khairi akan hilang teman tidurnya. Aku rasa dialah yang paling gusar jika aku keluar daripada Vista Angkasa kerana semasa aku mahu berkahwin dahulu dia mengaku bahawa dia pernah bermohon pada Yang Maha Esa supaya aku putus tunang dan doa itu sudah pun termakbul. Semasa pengakuan itu diberi mahu sahaja aku pijak-pijak badannya kalau tidak pun dapat aku cekik-cekik lehernya pun jadilah tapi bila difikirkan dia mempunyai banyak kawan perempuan maka aku batalkan sahaja niatku itu. Aku bengang betul dengan Mat Khairi yang tidak mahu melayan aku semenjak dua menjak kerana asyik membaca buku novel cinta yang aku rasa sudah dikhatam lebih 2 kali sebelum ini kemudian dia tersenyum macam seorang duda anak lima dapat berkahwin dengan anak dara lagaknya. Terasa hensem pula semalam bila Kak Shida memberitahu aku bahawa tulisan tangan aku agak cantik jika hendak dibandingkan dengan tulisan Paridah, Noni dan Julie yang sangat sesuai untuk menulis kad ucapan, maka sudah tentulah tender untuk menulis ucapan akan diserahkan kepada aku untuk masa hadapan.