Friday, December 29, 2006

Kelmarin anak saudara Tengku datang ke rumah aku untuk memulangkan "barang" yang dipinjamkan 6 bulan lepas. Sampai sekarang aku tiada jawapan kenapa Tengku yang menghilang tanpa dikesan tiba-tiba berkahwin 3 minggu lepas tanpa menjemput aku ataupun memberitahu aku. Mungkin aku masih kurang kemahiran mendengar atau masih bangang dalam soal keperempuanan hingga dia tidak mahu langsung berjumpa dengan aku. Fadhil yang sudah lama menghilang tiba-tiba menghubungi aku kerana terkejut dengan kematian Makcik Esah minggu lepas kerana dia baru sahaja berjumpa dengan empunya badan. Mahu sahaja aku rendam kepala Nizar yang kecil itu ke dalam lombong A-A Tin kerana yang meninggal ialah mak kepada Makcik Esah. Sekali lagi tanpa rasa bersalah aku terpaksa memfitnah Azam menggodam blog ini kerana tidak dapat menulis rencana semalam walhal ia berkaitan dengan gempa bumi di Taiwan yang memutuskan segala hubungan internet ke Amerika Syarikat.

Nampaknya hari ini Makcik Mah sudah mula sibuk membuat persiapan untuk Aidiladha sudah tentulah shaolinnya menjadi mangsanya iaitu aku untuk mencari segala barang keperluan. Buluh lemang di paya Sg Menderang itu sudah pun ditebang, ketupat plastik, pulut masih lagi di kedai Ah Sa dan kelapa sudah pun dikopek serta besok pagi 4 ekor ayam kampung itu akan menjadi arwah. Aku masih lagi kehairanan kenapa kawan Kuras membawa sumpitnya ke kawasan Kg. Baru Guntong yang terletak jauh daripada kawasan perkampungan orang asli di Journang ataupun Tesong mungkin sudah habis haiwan liar di situ agaknya.

No comments: