Tuesday, December 19, 2006

Hujan yang lebat pagi ini melambatkan sedikit perjalanan ke tempat kerja tetapi bukan itu yang menggangu hidup aku pagi ini hingga hidup aku seperti Nathan dikejar oleh Along Knight Capitol. Tetapi ia disebabkan oleh “voice mail” bertubi-tubi daripada Astro yang menyuruh aku membayar khidmatnya dalam masa lima hari jika tidak akan ditamatkan perkhidmatan. Kalaulah aku menggunakan telefon bimbit cap Ayam seperti Pak Su dah lama aku campakkan daripada tingkat 19 ini. Seingat aku yang semakin pelupa ini tidak pernah pula aku melanggan Astro tetapi yang membuat aku seperti kucing nak terberanak takut pula ada makhluk yang sedang “menolong” aku untuk melanggan Astro. Mujur Selvi pegawai khidmat pelanggan Astro mengesahkan bahawa sebenarnya Pian yang meletakkan nombor telefon aku dalam borangnnya permohonannya semasa melanggan Astro. Ini bermakna aku di paksa secara langsung untuk memikirkan segala masalah Pian yang sudah tinggal di Cheras itu.
-
Ramai juga yang tidak berpuas-hati dengan niat jahat aku mahu membuang nama mereka daripada senarai cabutan bertuah seolah-olah perbuatan itu berdosa mahupun belum melakukannya. Tetapi ada juga yang mahu mengikut jejak langkah Azam dan Nik Shafini berjumpa bomoh Siam untuk tahun akan datang, rasa eloklah berjumpa dengan bomoh tersebut seawal mungkin untuk mengelakkan terpaksa beratur panjang. Memang kuat betul penangan Bomoh Siam itu hinggakan tidak terlawan oleh anak didik bomoh Sungkai Pak Ngah Gelap yang hensem itu atau lebih tepat diri aku sendiri rasanya. Nampaknya terpaksalah aku mencari rokok Virginia Gold, garam jantan, kain hitam 4 hasta, duit seringgit suku dan jarum sebagai pengeras untuk menambah aura aku dengan Pak Ngah Gelap demi melawan bomoh Siam taruhan Azam dan Nik Shafini. Entah kenapalah Nathan ditimpa kemalangan lagi hingga mencederakan kaki kirinya dan menyebabkan dia mengambil cuti sakit lagi, mungkin masih belum cukup agaknya jumlah tuntutan PERKESO yang aku buat untuknya tahun lepas.

1 comment:

Anonymous said...

bomoh sungkai@diri ko sediri memang x power,kalo power dah lama dah aweks2 cun rebah dalam pelukan mu,dok gitu?Jangan mare, nanti dah x hencem lagi!!!