Wednesday, March 28, 2007

Rupa-rupanya selama ini aku ditipu oleh iklan Ribena yang mengatakan ia mempunyai lebih banyak vitamin C daripada buah oren, mungkin juga iklan minuman lain seperti 100 plus cuma propaganda Yahudi untuk mereka melakukan barangan mereka kerana jika dikira kandungan gulanya hanya sedikit sahaja kurangnya daripada minuman bergas yang lain. Itu tidak termasuk Power Bar yang kononnya memberikan tenaga padahal buah pisang yang jauh lebih murah juga dapat memberikan jumlah tenaga yang sama, mungkin inilah yang cuba disampaikan oleh Henry Ford 80 tahun dulu dalam bukunya “The International Jew”. Banyak sungguh pelawaan yang menjemput aku membelanja kawan-kawan aku kerana aku baru sahaja menerima duit saham yang baru di jual. Banyak juga menu yang telah disenaraikan oleh mereka, hinggakan kalau anak jin yang melihat pun pasti akan teruja. Bukannya aku mahu menolak pelawaan mereka tetapi aku tidak mahu mengganggu malaikat Raqib daripada rehatnya hanya semata-mata mahu mencatat kebaikan yang ada pada aku.

No comments: