Thursday, December 13, 2007

Aku tertidur selama lebih sepuluh jam semalam membuatkan badan aku sengal-sengal pagi ini, nampaknya terpaksalah aku lupakan latihan sahaja pagi ini dengan berharap hujan turun lewat malam hari ini bukannya pada petang hari seperti selalu. Jika Kak Wan atau Kak Munah tahulah bakal menantunya ini jenis tidur sepuluh jam sehari sudah tentu aku akan awal-awal lagi terkeluar daripada senarai calon menantu pilihannya. Sekali lagi syarikat aku kononnya melakukan perkara baik tetapi cukup mengecewakan aku tahun ini, semalam diadakan majlis perpisahan dengan pengarah urusan bersama kakitangan tetapi kakitangan berjawatan cap ayam seperti Nik Shafini, Kak Aishah dan aku sendiri dipinggir dengan alasan bahawa majlis untuk kami akan diadakan pada selasa depan bersama semua kakitangan. Melalui khutbah jumaat minggu lepas keluaran JAKIM aku rasa kalau sesiapa yang tidak tidur akan tahu bahawa majlis itu hukumnya haram kerana memisahkan golongan kaya dan miskin, tetapi tidak tahu pula jika Mazhab Hitachi membenarkan perbuatan mereka!

No comments: