Friday, December 14, 2007

Tertekan betul aku dengan sikap pegawai CIMB Jalan Barat dan Jalan Tun Sambanthan yang kelihatan tidak sehaluan dalam menentukan kelayakan “signatories” untuk gaji semalam, walaupun menggunakan sistem yang sama. Mujur juga ia dapat diselesaikan sebelum pukul 4.00 petang jika tidak ada yang mengadakan demontrasi di hadapan pintu “private & confidential” aku pagi ini, al-maklumlah hampir 90 peratus kakitangan akan menerima habuan 20 peratus nilai saham yang dipegang oleh syarikat induk. Aku rasa Nik Shafini seorang pun boleh merempuh pintu kayu aku ini, selepas dipijak beramai-ramai oleh seluruh kakitangan yang berkenaan dan yang tidak berkenaan bertambahlah jumlah tulang rusuk aku dan bolehlah diiringi dengan bacaan Yassin. Banjir di Pahang bertambah teruk hinggakan Najib menimbangkan untuk meletupkan muara Sungai Pahang di Kampung Tanjung Agas bagi mengalirkan air ke laut. Entah kenapa setiap kali pertandingan di Kuantan aku akan menghadapi halangan yang amat besar seperti penangguhan pertandingan, pembatalan pertandingan, kecederaan dan cuaca buruk. Sebenarnya aku tidak mengambil pusing sangat segala halangan ini kerana aku pernah menghadapi keadaan yang lebih teruk bila Wati minta dilepaskan sewaktu bertemunya di Kuantan.

No comments: