Sunday, December 09, 2007

Bila Marsha berbisik pada aku bahawa jurugambar perkahwinan Firdaus mengandaikan bahawa aku adalah pasangannya yang akan bersanding pada dua minggu lagi membuatkan aku berjalan seperti tidak memijak tanah. Aku rasa mata jurugambar yang sama akan mengambil gambar persandingan Marsha itu sudah rabun agaknya, kerana meletakkan aku bersanding dengan Marsha bolehlah diumpamakan persandingan “beauty and beast” tahun ini, silap-silap ada pula yang dengki membomohkan aku. Mentor aku yang masih belum dikalahkan lagi ini langsung tidak “control ayu” semasa berarak ke dewan kesian Juju kerana terpaksa mempercepatkan langkah, sudah rezekinya berkahwin “runners” itulah akibatnya. Sudah tiga hari Zafrul diserang sakit lemah-lemah badan kerana dietnya tidak dapat menampung aktiviti tahap gabannya, nampaknya dalam masa dua minggu jadual aku tidak boleh dipenuhi untuk mendaki gunung.

No comments: