Monday, December 17, 2007

Gambar di ambil dari runnaz.blogspot.com

Hanya pokok kelapa sawit yang berada di lautan banjir dapat dilihat semasa perjalanan ke Kuantan pada sabtu dan ahad, air masih berada di tahap bahaya dan bila-bila masa boleh melimpah ke lebuh raya Pantai Timur jika berlaku hujan lebat. Kumpulan “The Frans” yang meletakkan aku sebagai pelari simpanan mendapat tempat ketujuh di dalam Larian Berganti-ganti Sempena Hari Keputeraan Sultan Pahang. Aku percaya keputusan yang dibuat oleh kapten adalah tepat memandangkan aku masih belum pulih sepenuhnya. Laluan sejauh 15km daripada IKIP Taman Gelora hingga ke Yayasan Pahang sebelum berpatah balik mempunyai banyak jalan rata cuma sedikit bukit di jambatan menyeberangi Sungai Pahang dimana 5 peserta di dalam setiap pasukan perlu berlari 2.4km hingga 3.5km.

-

Aku mengambil keputusan untuk melawan kumpulan aku sendiri daripada menanggung bosan menunggu di garisan penamat melalui kaedah 1 lawan 5 melalui jalan yang sama. Terbukti Farid, Afad, Nazib, Sham dan Kamarul memang berlari dengan cemerlang dengan catatan masa 1 jam 55 saat berbanding aku yang mencatat 1 jam 35minit. Walaupun kalah teruk daripada segi catatan masa sekurang-kurangnya aku tahu bahawa lutut kiri aku sudah sembuh 90 peratus dan yang penting sekarang adalah mengadakan latihan di dalam jarak yang pendek tetapi kerap. Walaupun ditegur sebagai “gila” oleh orang Pahang, aku tidak mengambil pusing pendapat mereka kerana itu adalah pendapat peribadi masing-masing yang penting aku dapat memulihkan semangat dan keyakinan aku yang agak menurun selepas marathon penuh Link Ke2. Aku memberikan 3.5 bintang dari segi penganjurannya kerana berjaya mengumpul ramai atlit hingga menjadikannya "happening" , air milo, makanan, pasukan perubatan dan keramahannya pegawainya walaupun terdapat sedikit kekalutan semasa menghantar para peserta ke empat "check point" tetapi tidaklah sampai mencacatkan penganjuran larian berganti-ganti yang paling meriah setakat ini.

No comments: