Wednesday, December 19, 2007

Nama anak Kak Munah itu asyik disebut sahaja sejak akhir-akhir ini dan khabar-khabar angin mengatakan dia sudah mempunyai “boyfriend” yang kurang kacak sedikit daripada aku. Entah kenapa aku sedikitpun tidak berasa kecewa walaupun secara jujurnya memang aku tergila-gilakannya dan jantung aku mesti bergerak pantas kalau dia lalu di hadapan aku walaupun cuma melihat gambarnya apatahlagi bertentang mata semasa menemuduganya. Dari dahulu lagi dan aku tidak pernah menggunakan kelebihan yang ada untuk menguratnya kerana aku boleh sahaja menghubunginya melalui telefon bimbitnya yang dicatat pada resume dua tahun lalu mungkin tiada “chemistry’ agaknya dan aku juga akan merasa bahagia jika dia bahagia.

Adik sudah menjemput untuk melakukan Trans-Titiwangsa Versi 2 di mana agendanya untuk aku ialah menawan Gunung Tok Nenek yang merupakan satu-satunya gunung yang gagal di tawan semasa aku melakukannya 6 bulan lepas. Aku awal-awal lagi sudah menolak jemputan tersebut kerana aku masih belum bersedia untuk sesat seperti di kaki Yong Yap, kebuluran kerana terlebih hari mendaki, kecederaan kerana laluan yang jarang dilalui oleh manusia dan menghadapi maut kerana kepala air seperti di Batu Leper Korbu. Lagipun parut-parut akibat duri-duri tajam itu masih belum hilang sepenuhnya sehingga sekarang!

No comments: