Saturday, December 08, 2007

Hari ini aku sudah boleh melepasi jarak 5 km di Bukit Cinta Damansara cuma masih terasa sengal sedikit di bahagian lutut kiri dan inilah kali pertama dalam masa tujuh tahun aku berehat lebih daripada 26 hari. Sepatutnya aku gembira dengan keadaan kesihatan aku tetapi kegagalan Aidil bersedia dari segi mental untuk memasuki larian sejauh 5km anjuran syarikatnya hari ini walaupun sudah mendaftar membuatkan aku sedikit terkilan. Kegagalan Aidil bermakna adalah kegagalan aku sebagai mentornya kerana aku bersependapat dengan Zafrul bahawa jika membawa pendaki adalah satu kejayaan dirinya jika kesemuanya berjaya ke puncak. Puas juga aku memujuknya hingga pening aku memikirkan di mana silapnya kerana latihan telah dijalankan mengikut piawai jarak tersebut. Mungkin nasihat Shahrul supaya melihat kembali sudut pandangan aku sewaktu tujuh tahun dulu ada benarnya iaitu jarak 5 km itu sangat besar untuk dicapai pada waktu itu bagi aku sendiri.

No comments: