Wednesday, December 05, 2007

Rasa mahu sahaja aku cili-cili mulut Nik Shafini kerana mengutuk aku kerana kesunyian, tidakkah kita harus mengambil iktibar daripada kisah Nabi Adam yang mempunyai segalanya di syurga namun masih kesunyian kerana tiada berteman maka Yang Maha Esa mencipta Hawa dari tulang rusuknya bagi memecah kesunyian. Fadhli sudahpun mengambil cuti sakitnya yang pertama bulan ini kerana tidak tahan dengan bebanan kerja al-maklumlah Naim sudah tiada di sini untuk dibuli mengangkat peralatan komputer.

Merenung cara Farid berjalan ke gerai makan Amjal, aku sudah dapat meneka bahawa Farid mempunyai masalah besar dengan kakinya. Eloklah sangatlah daripada 6 peserta pasukan aku yang akan bertanding di Kuantan, dua orang sudah layak memasuki kategori OKU maka senang sangatlah disayur masak lemak kobis oleh pasukan lain.

Fendi sudah tidak pergi ke kuliah selepas Hari Raya hinggakan bapanya menghantar abangnya ke rumah aku semalam mencarinya. Apa masalahnya aku sendiri tidak tahu yang pasti kami serumah tiada mempunyai masalah antara satu sama lain. Cuma sejak akhir-akhir ini dia asyik bercerita tentang mempertahankan maruah, bunyinya seperti dia akan bergaduh secara berkumpulan. Susah untuk aku menasihati anak muda yang panas baran dan sangat yakin bergaduh kerana saiz badannya sangat besar dan memakai kasut saiz 14!.

No comments: