Tuesday, June 26, 2007

Hari ini genap 6 tahun aku bekerja di sini, jika dikumpulkan semua duit sewaktu bekerja selama 2190 hari tiada masalah dibuat belanja kenduri kahwin sebanyak empat kali, sungguh murni cita-cita aku. Untuk orang yang keras kepala seperti aku ini susah untuk dijaga oleh kebanyakan bos aku kerana itulah aku banyak bertukar jabatan yang bermula dengan Jabatan Keselamatan, Pentadbiran dan sekarang yang paling lama bertahan ialah Sumber Manusia. Di jabatan ini rasanya aku sudah berjaya melengkapkan diri sebagai "HR Practitioner" kerana telah dapat melakukan tugas baru yang memang aku nantikan sejak dulu iaitu berkenaan gaji. Bukannya aku hendak tahu sangat berapa gaji Nik Shafini yang tak seberapa itu seperti gaji aku sendiri tetapi cuma cuba menguji diri dengan kerja yang lebih kritikal dan memerlukan "date line". Aku cukup bersyukur semenjak berpindah ke jabatan ini aku telah berjaya membalas dendam terhadap bekas bos aku yang selalu menengking dan menghina aku suatu masa dahulu. Hinaan "lembab" itu sudah bersemadi dengan diri aku apabila berurusan dengannya dan lembab jugalah semua proses bila dia berurusan dengan aku.

No comments: