Wednesday, June 20, 2007

Walaupun keadaan fizikal aku belum pulih sepenuhnya didalam kepala aku sudah mempunyai jadual marathon yang penuh terutama pada Julai ini hingga tiada ruang kosong dan syarikat aku sendiri akan menganjurkannya pada salah satu hari sabtu bulan tersebut. Aku sudah terpaksa memecah tabung ayam demi membeli ubat tambahan yang sebelum ini menjadi mangsa kutukan aku, tapi sudah nampak kesannya “Gamogen” yang bernilai lebih seratus ringgit itu kepada aku kerana sudah kering semua luka-luka di badan aku. Namun setakat hari ini aku masih tidak berani hendak memulakan latihan kerana bimbang kecederaan lutut kiri aku yang dipaksa bekerja keras semasa Trans Titiwangsa belum pulih lagi. Aku mungkin akan turun semua pertandingan dan menganggapnya ia sebagai latihan dan jika mendapat 100 terbaik itu sudah dikira bonus untuk orang gila seperti aku. Aku sudah berkira mahu ke Kuantan hujung bulan Julai untuk “Beach Run” kerana suasananya sangat berbeza daripada jalan tar seperti marathon yang lain. Aku masih ingat lagi nilai-nilai sentimental dikejar empat pengawal keselamatan Club Med Cherating sewaktu sedang menikmati keindahan banglo kayu hingga ke pantai kerana aku masuk melalui hutan pantai daripada resort berdekatan yang terletak 6 kilometer semuanya kerana aku “terlupa” membawa kad keahlian hinggakan Radin yang membawa aku kesitu menemankannya menggeleng kepala kerana dia ingatkan aku cuma bergurau sahaja pagi tersebut semasa mengajaknya ke Club Med.

No comments: