Friday, June 29, 2007

Ramai yang marah dengan aku kerana menuduh Nathan di pukul oleh Ah Long kelmarin hingga menyebabkan dia tidak dapat bekerja selama dua hari. Lebih baik aku sendiri yang menfitnah dia kerana sudah tentu ramai yang akan mengeluarkan kenyataan yang sama walaupun aku memberi tahu kejadian sebenar, kerana biasalah makhluk di planet bumi seperti aku sendiri sudah terlampau banyak mengingat sejarah hingga tiada ruang untuk seseorang itu berubah. Petang ini Nik Shafini sudah berada di landasan yang sebenar kerana aku sendiri turut bersubahat dengannya mengumpul segala kuih muih dan bihun untuk disimpan di laci berwarna putih yang terletak di sebelah kiri sudut meja sempena majlis perpisahan Encik Tajul. Manakala bos yang sangat Zafrul cintai dan sayangi kerana memberikannya Ipod yang seringgit lagi harganya seribu ringgit semasa hari terakhir dia bekerja tahun lepas akan berpindah ke tempat aku menggantikan tempat Encik Tajul. Agak-agaknya siapa pula yang akan menerima Ipod seperti Zafrul? Mudah-mudahan bukan aku kerana aku masih belum cukup modal untuk tidak tidak bekerja dan hanya bermain saham seperti Zafrul.

No comments: