Thursday, June 21, 2007

Sibuk betul aku mencari harta kekayaan sekarang ini tiada masa untuk membalas emel dan mesej telefon bimbit terutama jika Azam Orang Minyak yang menghantarnya. Walaupun aku sudah bertaubat dengan Makcik Mah bahawa aku tidak akan mendaki gunung lagi selepas Trans Ttiwangsa, rasanya taubat itu hanyalah taubat anaknya yang nakal seperti dahulu yang tetap mahu bermain disungai walaupun pernah lemas ditelan pusar Sg. Bikam. Semenjak didera oleh Zafrul di Trans Titiwangsa, aku semakin banyak menerima jemputan mendaki gunung dan salah satunya ialah Gunung Bah Gading yang terletak di kampung aku sendiri. Walaupun aku pernah lalu di situ namun tidak pernah sekalipun aku mengambil apakah nama gunung tersebut dan Faisal yang mengajak aku pun sebenarnya cukup gila kerana sejauh pengetahuannya kali terakhir manusia pernah mendaki gunung tersebut ialah empat tahun yang lepas. Bunyi ajakanannya seperti aku akan terpaksa berkongsi Nestum beramai-ramai seperti di Batu Leper Korbu kerana kebuluran dan hingga sekarang aku amat menghargai Nestum dan ketagih memakannya pagi dan petang.

No comments: