Tuesday, June 12, 2007

Tadi Zafrul menerima panggilan daripada emak Wan di Melaka yang turut sama mengikut aku dalam projek Trans Titiwangsa (Yong Yap - Korbu) mengabarkan dia sedang tenat hinggakan tidak mampu untuk memegang sebiji gelaspun. Sudah dibawa berjumpa tiga orang doktor berlainan namun cuma jawapan demam biasa yang diterima. Akhirnya emaknya membawa ia berjumpa seorang ustaz dan mengatakan ada 2 "rakan" yang sedang menumpang dalam badannya. Aku masih mengharapkan teori aku betul iaitu badannya cuma kekurangan banyak air kerana aku pernah menegurnya supaya memperlahankan langkahnya yang terlalu laju kerana dia pasti akan cepat penat dan ini terbukti bila kami terpaksa berkhemah hari ketiga di lereng gunung yang berlumut diketinggian lebih 6000 kaki kerana Wan sudah tidak bermaya langsung. Aku berdoa mengharapkan teori aku betul kerana bulu roma aku tidak pernah tegak berdiri walaupun aku tidur di luar khemah selama 5 hari! Makin dibiarkan makin penuh pula kotak pendapat aku yang digunakan oleh yang tidak dikenali untuk mengutuk aku. Bukannya aku tidak mahu mencuba dua gunung tersebut tapi biarlah aku menjalani latihan gunung-gunung yang lain pula. Takut bila sudah menaiki dua gunung tersebut merajuk pula dia bila aku memanjat gunung yang lain silap-silap aku pula yang dikejarnya. Ada juga yang menegur aku kenapa muka aku "moody" semacam hinggakan mereka takut untuk menegur aku, percayalah walaupun muka aku kelihatan seperti neraka tetapi hati aku seperti syurga jadi janganlah khuatir untuk menegur aku.

No comments: