Wednesday, June 27, 2007

Seronok juga bila orang memanggil aku dengan panggilan Mas sewaktu mesyuarat yang berlangsung 3 jam 16 minit tadi dan terpaksa jugalah aku menjawab 15 soalan maut yang berkaitan dengan Sumber Manusia. Tetapi seperti biasalah aku kalau menyusun perbendaharaan dan menabur janji-janji manis cukup hebat hinggakan kalau kucing tengah mengawan pun boleh berhenti kerana terpegun dengan kepetahan aku. Pulang dari mesyuarat Nathan dengan tergesa-gesa memberikan cek yang terkena darahnya pada aku, terkejut aku bila kepalanya sudahpun menerima dua jahitan dan pakaian seragamnya sudah dipenuhi darah. Menurutnya duit sebanyak RM600.00 telah dipau oleh dua lelaki melayu di lorong berhampiran stesen Komuter Seputeh petang tadi, mungkin benar katanya kali ini kerana kalau Ah Long yang melakukannya mereka cukup berani untuk datang ke sini memukulnya tanpa perlu mencari tempat yang tersorok seperti itu.

No comments: