Friday, November 09, 2007






Apalah agaknya yang difikirkan oleh seorang peserta ketika melakukan pendaftaran hingga sanggup menamakan pasukannya sama dengan tin sardin iaitu “Chap Ayam” semasa pertandingan KLAVA Deepavali Muhibbah Open Relay semalam di Taman Bukit Kiara. Oleh kerana pasukan Chap Ayam tersebut mendapat tempat ke lapan terpaksalah aku mempercayai bahawa orang gila itu tidak bukan adalah diri aku sendiri. Sebenarnya pasukan itu mendapat tempat ke tujuh bila Nazib mencatat masa 8 minit 11 saat, Helmi sebagai pelari kedua mencatat masa 9 minit 52 saat dan aku sebagai pelari terakhir mencatat masa 8 minit 58 saat untuk jarak setiap 1.93 km. Aku malas untuk bertekak dengan penganjur kerana bagi aku apalah sangat keputusan rasmi itu dengan nilai persahabatan antara kami, apatah lagi Rambo sendiri mengaku bahawa Kamal berasa dibelakang aku 30 saat itu sudah memadai buat kumpulan Chap Ayam. Apa yang penting hasrat murni aku untuk menyingkirkan Farid dan Sham dari kumpulan 10 terbaik tercapai walaupun Ida terpaksa menjadi korban kerana ditinggalkan oleh aku sejauh 2 minit.

No comments: