Tuesday, November 20, 2007

Memang telah dijangka aku akan menghadapi masalah besar dengan perisian Kaizen HR bila terpaksa melakukan “setup code” baru untuk tuntutan kerja lebih masa untuk lapan syarikat, dan selepas matahari terbenam aku hanya dapat menyiapkan 80 peratus kod baru tersebut. Hendak aku harapkan Naim apalah yang boleh dilakukannya jika tugas menyiapkan graf dalam bentuk “Microsoft Office” pun masih tidak siap-siap sudah hampir tiga minggu inikan pula untuk menyiapkan kod “application software”, silap-silap setelah dicukur misainya hingga tumbuh subur semula pun masih belum siap lagi. Semalaman aku bersama Helmi yang datang dari Manjung atas urusan Seri Paduka Baginda, sempat juga dia menegur aku tentang sikap acuh tak acuh aku dalam soal “career development” yang sepatutnya lebih berjaya daripada dirinya jika melihatkan pengalaman aku di Majlis Belia Daerah dan PEMADAM suatu masa dahulu. Katanya aku sepatutnya bekerja dengan orang ramai dengan aktiviti luar sesuai dengan kemahiran aku bukannya terperuk di dalam kapal selam yang tiada hala tuju dan seperti biasa ia juga mengaitkan bahawa aku akan lambat mendapat jodoh jika aku tidak serius dalam soal “career development”.

No comments: